گزارش


03.jpg
دوشنبه, 26 تیر 1396
57515148.jpg
دوشنبه, 26 تیر 1396
82350938-71256605.jpg
دوشنبه, 29 خرداد 1396
290220_195.jpg
پنجشنبه, 07 ارديبهشت 1396
235d7d3c47ff36a00fd76f8cae806796.jpg
سه شنبه, 05 ارديبهشت 1396
82373576-71300121.jpg
سه شنبه, 15 فروردين 1396
82372082-71297188.jpg
دوشنبه, 14 فروردين 1396
635655285636555506.jpg
سه شنبه, 07 دی 1395
48066.jpg
سه شنبه, 30 آذر 1395
47586.jpg
دوشنبه, 15 آذر 1395
47582.jpg
دوشنبه, 15 آذر 1395
47312.jpg
شنبه, 29 آبان 1395
82308001-71172467.jpg
سه شنبه, 25 آبان 1395
45093.jpg
دوشنبه, 24 آبان 1395
82297529-71151125.jpg
دوشنبه, 17 آبان 1395
82291095-71138253.jpg
چهارشنبه, 12 آبان 1395
44553.jpg
دوشنبه, 03 آبان 1395
44439.jpg
يكشنبه, 25 مهر 1395
44266.jpg
دوشنبه, 19 مهر 1395
44160.jpg
يكشنبه, 18 مهر 1395
 
انتشار :سه شنبه ، 5 خرداد 1394 ، 09:30
چاپپست الكترونيكي
ناوگانی فرسوده که بوی حادثه می‌دهد
دروازه تجاری غرب کشور دلخوش به وعده‌ها
امتیاز کاربران: / 0
ضعیفبهترین 
کرمانشاه به‌عنوان دروازه تجاری غرب کشور و با قرار گرفتن در کریدور ترانزیتی شرق به غرب در صنعت حمل و نقل همچنان به وعده‌ها دلخوش است و از ناوگان فرسوده آن بوی حادثه می‌آید.
گزارش


به گزارش خط20 و به نقل از خبرگزاری فارس از کرمانشاه، قلب تپنده توسعه اقتصادی جوامع و از شریان‌های حیاتی ارتقای شاخص‌های صنعتی، اجتماعی، فرهنگی و... به حسابش می‌آورند؛ صنعت «حمل و نقل» اعم از هوایی، زمینی و دریایی همان عنصر کلیدی است که در تمام کشورها برای گسترش زیرساخت‌های آن سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای را انجام می‌دهند.

در روند توسعه اقتصادی تقویت همزمان بخش حمل و نقل به موازات سایر بخش‌های اقتصادی برای برقراری ارتباط مناسب بین بخش‌های مختلف اهمیت فراوانی دارد. البته نیاز بخش حمل و نقل به سرمایه‌گذاری سنگین از مهمترین موانع پیش‌روی توسعه این صنعت است.

مرزی بودن و قرار گرفتن در کریدور ترانزیتی شرق به غرب کشور موقعیتی خاص را نصیب استان کرمانشاه کرده و این خطه از کشور همواره محل تردد کالاهای صادراتی و وارداتی است و همین امر می‌طلبد که حمل و نقل زمینی در این استان تقویت شود.

پیشرفت صنعت حمل و نقل هوایی در استان کرمانشاه نیز به حدی بوده که فرودگاه بین‌المللی شهید آیت‌الله اشرفی اصفهانی این استان به هاب پروازی غرب کشور تبدیل شده و با پروازهای خارجی میزبان مسافرانی از سایر استان‌های هم‌جوار است.

راه‌آهن غرب کشور یکی از مهمترین پروژه‌های حمل و نقل استان کرمانشاه است که پیوند دادن مرکز کشور به کرمانشاه و سپس خسروی در نهایت به راه‌آهن بغداد متصل می‌شود، اما هر سال شاهد وعده‌های مسئولان استانی و کشوری برای افتتاح آن هستیم که البته تنها در حد وعده باقی مانده است.

حمل و نقل ریلی در بین روش‌های مختلف حمل و نقل از مزایایی همچون مصرف سوخت کمتر، سازگاری بهتر با محیط زیست، ایمنی بالاتر، قابلیت انتقال انبوه کالا و مسافر و راحتی سفر برخوردار است.

آزادراه کربلا نیز از دیگر زیرساخت‌های حمل و نقل زمینی استان محسوب می‌شود که در صورت بهره‌برداری تاثیر مهمی در توسعه مناطق حاشیه‌ای استان خواهد داشت.

با این وجود و با وجود اقداماتی که برای حرکت بخشیدن به روند توسعه صنعت حمل و نقل در استان کرمانشاه صورت گرفته، دروازه تجاری غرب کشور برای رسیدن به شرایط مناسب و استاندارد همچنان به وعده‌ها دلخوش کرده است.

براساس این گزارش، ناوگان حمل و نقل فرسوده که اغلب سالیان سال از عمر آنها می‌گذرد یکی از چالش‌های بزرگ پیش‌روی صنعت حمل و نقل زمینی و هوایی استان کرمانشاه است.

*ضرورت داشتن شبکه بزرگراهی مناسب

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در گفت‌وگویی اظهار کرد: استان کرمانشاه با قرار گرفتن در مسیر زوار عتبات عالیات مستلزم شبکه‌های آزادراهی و بزرگراهی درخوری است.

عبدالله بهادری بیان داشت: در این راستا آزادراه کربلا در دست پیگیری و عملیاتی شدن است و بزرگراه کربلا نیز از سال 72 شروع و هم‌اکنون حد فاصل ورودی استان از سمت کنگاور تا اسلام‌آباد غرب کامل و از اسلام‌آباد غرب تا سرپل‌ذهاب در حین انجام است.

وی با پیش‌بینی بهره‌برداری از 35 کیلومتر از مسیر اسلام‌آباد غرب در سال 94، گفت: پیشرفت فیزیکی قطعات حد فاصل اسلام‌آباد غرب ـ سرپل‌ذهاب حدود 70 درصد است و تاکنون 321 کیلومتر از بزرگراه کربلا به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه افزود: مصوبه 215 آزادراه کربلا در حد فاصل همدان ـ کرمانشاه اخذ و در حال انتخاب سرمایه‌گذار خارجی هستیم و مصوبه کرمانشاه ـ خسروی نیز در شرف اخذ است که متعاقبا باید وارد سیکل تامین اعتبار یا سرمایه‌گذار و سپس عملیات اجرایی شود.

*پیشرفت 95 درصدی زیرسازی راه‌آهن غرب قطعه ملایر ـ کرمانشاه

بهادری در مورد وضعیت راه‌آهن غرب کشور زمان‌برترین عملیات در احداث راه‌آهن را مربوط به زیرسازی آن عنوان کرد و افزود: قطعه ملایر به کرمانشاه با 95 درصد پیشرفت در زیرسازی در حال انجام است و رایزنی با سرمایه‌گذاران خارجی برای تامین هزینه عملیاتی ریل‌گذاری نیز با جدیت در دست پیگیری است که در صورت تحقق به موقع تا پایان سال 94 راه‌آهن قابل دست‌رسی است.

*تبدیل راه‌های فرعی به اصلی در برنامه ششم

وی در مورد مناسب بودن و یا نبودن زیرساخت‌های حمل و نقل استان نیز بیان داشت: با اتمام جنگ تحمیلی و بهبود مناسبات با کشور عراق و نیز تعاملات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و افزایش خودروهای تردد کننده در راه‌ها همواره زیرساخت‌های حمل و نقلی استان نیز گسترش یافته که با بهره‌برداری از راه‌آهن، تکمیل بزرگراه کربلا، شروع آزادراه کربلا، تبدیل راه‌های فرعی به اصلی و اصلی به بزرگراه که در دستور کار برنامه توسعه ششم کشوری است گام‌های موثری در این زمینه برداشته خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به برنامه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی استان در برنامه ششم توسعه گفت: اتصال به راه‌آهن سراسری و نیز اتصال به مرزهای غربی از طریق خطوط ریلی با بهره‌برداری از پروژه راه‌آهن غرب کشور (ملایر ـ کرمانشاه ـ خسروی) از جمله این برنامه‌هاست.

*احداث آزاد راه همدان ـ خسروی به طول 401 کیلومتر

بهادری اتصال به شبکه آزادراهی کشور و امتداد آزادراه تا مرز خسروی از طریق پروژه آزادراه همدان ـ کرمانشاه ـ خسروی به طول 401 کیلومتر را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد.

وی بیان داشت: گسترش شبکه بزرگراهی در استان با احداث و ارتقاء درجه راه‌ها به بزرگراه به طول بیش از 700 کیلومتر و بهسازی و روکش تمامی راه‌های شریانی استان در برنامه ششم توسعه در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه حذف یا اصلاح تمامی 117 نقطه پرحادثه بحرانی در سطح راه‌های استان و بهسازی و آسفالت تمامی راه‌های روستایی با جمعیت بیش از 20 خانوار را از دیگر برنامه‌ها برشمرد.

*احداث ترمینال خارجی 11 هزار مترمربعی فرودگاه

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی شهید آیت‌الله اشرفی‌اصفهانی کرمانشاه نیز  گفت: فرودگاه کرمانشاه در بین 54 فرودگاه کشور جزء 10 فرودگاه اول از لحاظ تعداد پروازهاست.
پیمان شرفایی فرودگاه کرمانشاه را هاب پروازی غرب کشور عنوان کرد و افزود: فرودگاه کرمانشاه از لحاظ داشتن برخی تجهیزات جزء فرودگاه‌های برتر کشور است.

وی با تاکید بر توسعه فرودگاه کرمانشاه،از احداث ترمینال خارجی 11 هزار مترمربعی فرودگاه خبر داد و گفت: بهسازی ترمینال داخلی نیز برای رفاه حال مسافران در سال گذشته صورت گرفت.

شرفایی فرودگاه بین‌المللی کرمانشاه را جزء معدود فرودگاه‌های کشور دانست که پروازهای خارجی در آن صورت می‌گیرد و شرکت ترکیش ایرلاین تنها شرکت خارجی فعال در فرودگاه کرمانشاه است.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی شهید آیت‌الله اشرفی‌اصفهانی کرمانشاه انجام پرواز به 218 فرودگاه دنیا توسط شرکت ترکیش ایرلاین را یکی از مزایای فعالیت این شرکت در استان عنوان کرد.

این مسئول افزود: قصد ما از فعالیت این شرکت در فرودگاه کرمانشاه تنها پرواز استانبول نبوده بلکه مسافران اروپا را نیز زیر پوشش خواهیم داشت.
وی همچنین از تاسیس یک شرکت هواپیمایی داخلی با محوریت فرودگاه کرمانشاه خبر داد و گفت: این امر مستلزم داشتن حداقل پنج فروند هواپیما است که شرکت فوق در حال پیگیری این موضوع است.

*توسعه پروازهای داخلی و خارجی
مدیرکل فرودگاه بین‌المللی شهید آیت‌الله اشرفی‌اصفهانی کرمانشاه تهران، مشهد، عسلویه، کیش، دمشق، جده و استانبول را از جمله مقاصد پروازی این فرودگاه برشمرد و افزود: به دنبال توسعه مقاصد پرواز داخلی در فرودگاه هستیم.

وی با اشاره به پیگیری راه‌اندازی پروازهای «کرمانشاه ـ نجف» و «کرمانشاه ـ دوبی»، بیان داشت: رایزنی‌های برای پروازهای مذکور صورت گرفته است.
مدیرکل فرودگاه بین‌المللی شهید آیت‌الله اشرفی‌اصفهانی کرمانشاه یادآور شد: به‌طور توسط سال 93 حدود 40 درصد افزایش پروازهای خارجی در فرودگاه کرمانشاه صورت گرفته است.

*فعالیت تنها پایانه باربری در دروازه تجاری غرب کشور

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان کرمانشاه میانگین عمر ناوگان مسافربری استان کرمانشاه تا پایان سال 93 را 16 سال عنوان کرد.

بهمن خسروانی آمار ناوگان مسافربری استان را 3 هزار و 552 نفر اعلام کرد و گفت: 312 دستگاه اتوبوس با میانگین عمر 11 سال، یک‌هزار و 194 خودرو سواری با متوسط عمر 9 سال و 2 هزار و 46 دستگاه مینی‌بوس با متوسط عمر 28 سال در استان فعال هستند.

*میانگین عمر ناوگان باری کرمانشاه 20 سال است

وی تعداد ناوگان باری استان کرمانشاه را را 16 هزار و 516 خودرو عنوان کرد و گفت: میانگین عمر ناوگان باری استان 20 سال است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان کرمانشاه گفت: 676 خودرو زیر 20 کیلومتر، 15 هزار و 537 کامیون و 303 وانت‌بار در ناوگان باری استان فعالیت می‌کنند.

خسروانی میزان بار جابه‌جا شده در سال گذشته را 7 میلیون و 783 هزار و 98 تن اعلام کرد و افزود: این میزان نسبت به سال قبل از آن 0.6 درصد افزایش یافته است.

وی اشاره‌ای به تعداد مسافران جابه‌جا شده از استان کرد و ادامه داد: در سال 93 حدود 528 هزار و 951 نفر از استان جابه‌جا شده‌اند که نسبت به سال 92 با افزایش 2.3 درصدی مواجه بوده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان کرمانشاه از کاهش 30 درصدی آمار مسافران به استان طی سال 93 نسبت به سال 92 خبر داد و گفت: آمار سفرها نیز در این مدت 8.8 درصد کاهش یافته است.

خسروانی گفت: در سال گذشته 5 میلیون و 889 هزار و 358 مسافر  621 هزار و 760 دستگاه سفر به استان صورت گرفته است.

وی بیان داشت: در حال حاضر تنها یک پایانه باربری و دو پایانه مسافربری در استان به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

بر اساس این گزارش، قرار گرفتن کرمانشاه در مسیر ترانزیتی شرق به غرب و مطرح بودن آن به‌عنوان دروازه تجاری غرب کشور ارتقای زیرساخت‌های حمل و نقلی را می‌طلبد.

***************

گزارش از زهرا آقایی

 

۱) پایدار نیوز ، نظراتی را که حاوی توهین، هتاکی و افترا باشد را منتشر نخواهد کرد .
۲) از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد .
۳) لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید .
۴) لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید .
۵) در صورت وارد کردن ایمیل خود ، پس از تعیین تکلیف نظر موضوع به اطلاع شما خواهد رسید .

نام (اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

 
.

تبلیغات



http://entekhab.ir/files/adv//4955_390.gif

http://mobarezan.ir/images/120x600.jpg

http://entekhab.ir/files/adv//6179_365.gif

http://cdn.tabnak.ir/files/adv/17476_792.gif

http://media.farsnews.com/Uploaded/Files/Documents/1396/04/24/13960424001448_Test.gif